کابینت با روکش هایگلاس بهتر است یا با سایر روکش ها!

به گزارش وبلاگ انجمن ها، وظیفه یک طراح دکوراسیون داخلی این است که بتواند از تمام فضاهای موجود در خانه استفاده کند و طراحی خود را به نحوی اجرا نماید که تمام نیازهای صاحب خانه را رفع سازد. یکی از مکان های خانه که دکوراسیون آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد آشپزخانه است. طراحی دکوراسیون آشپزخانه نه تنها باید چیدمان وسایل و انتخاب رنگ آنها را مد نظر داشته باشد بلکه شادابی, تمیزی و طراوت را نیز در این نقطه از خانه به ارمغان بیاورد.

کابینت با روکش هایگلاس بهتر است یا با سایر روکش ها!

کابینت یکی از تجهیزاتی است که نقش آن در دکوراسیون آشپزخانه انکارناپذیر است. با نگاه اول به فضای آشپزخانه اولین چیزی که به چشم میخورد کابینت است. بنابراین انتخاب طرح, رنگ و جنس آن باید به گونه ای صورت گیرد که هم استحکام و دوام بالایی داشته باشد و هم زیبایی فضای آشپزخانه را تضمین کند. امروزه متریال های مختلفی برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار میگیرند که MDF از جمله رایج ترین و پرمصرف ترین آن ها می باشد. کابینت های ساخته شده از ام دی اف با روکش های مختلفی به بازار عرضه میشوند و در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند. روکش هایی که بر روی سطح کابینت ام دی اف قرار میگیرند دوام و طول عمر کابینت را تضمین میکنند و نقش موثری در زیبایی آن دارند.

کابینت های گلاس و پلی گلاس نمونه هایی از کابینت ام دی اف با روکش متفاوت میباشند. این نوع کابینت ها در آشپزخانه های مدرن امروزی مورد استفاده قرار میگیرند و به دلیل تنوع طرح, رنگ و قابلیت های منحصر بفردی که دارند از سایر کابینت ها مجزا شده اند. اگر بخواهیم کابینت های گلاس را با کابینت پلی گلاس مقایسه کنیم کابینت پلی گلاس دوام و طول عمر بالاتری دارد و دارای خصوصیاتی میباشد که آن را برجسته تر کرده است. به منظور آشنایی با کابینت هایگلاس و پلی گلاس در این نوشته سعی شده به معرفی این دو نوع کابینت و آنالیز تفاوت بین آنها پرداخته گردد. با ما همراه باشید.

کابینت هایگلاس

این کابینت از جمله کابینت هایی میباشد که سطح آن کاملاً صاف و براق است. جنس این نوع کابینت از چوب ام دی افی بوده که با پلکسی گلاس روکش شده است. پلکسی گلاس نوعی پلی کربنات است که ظاهر آن شیشه مانند میباشد اما در مقایسه با شیشه سبکتر و مقاوم تر است. کابینت هایگلاس به دلیل سطح شیشه ای و براق خود نقش موثری در انعکاس نور در آشپزخانه و روشن تر نمودن فضای آن ایفا میکند. این نوع کابینت نمای ساده ای دارد اما در تنوع رنگ بی نظیر است.

کابینت پلی گلاس

کابینت پلی گلاس از قرار دادن لایه ای نازک از پلی استر بر روی یک طرف ام دی افی که دو طرف آن با ملامین پوشیده شده ساخته میگردد. وجود این لایه پلی استر بر روی سطح کابینت باعث شده این کابینت ها در مقابل خط, خش, رطوبت و مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشند و نسبت به کابینت هایگلاس مناسب تر باشند. یکی از ویژگی های منحصر بفرد کابینت پلی گلاس این است که میتوان حالت مات و براق را به طور همزمان بر روی سطح آنها ایجاد نمود. این کابینت ها در طرح ها و رنگ های مختلفی فراوری میشوند و با هر نوع دکوراسیون آشپزخانه هماهنگی دارند.

تفاوت کابینت پلی گلاس با کابینت هایگلاس به توضیح زیر میباشد:

  • کابینت پلی گلاس در مقایسه با های گلاس سطحی براق تر, صاف تر و شفاف تر دارد و میزان انعکاس نور بر روی آن بیشتر است.
  • طول عمر کابینت پلی گلاس بالاتر است.
  • کابینت پلی گلاس در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد و میتوان آن را به راحتی با دستمال معمولی تمیز نمود اما کابینت هایگلاس خیلی سریع دچار خراشیدگی میگردد و سطح آن آسیب میبیند, به همین دلیل کابینت هایگلاس را باید با دستمال نرم و مرطوب تمیز نمود.
  • مقاومت کابینت پلی گلاس در برابر مواد شیمیایی و شوینده ها به نسبت بالاتر است.
  • کابینت هایگلاس احتیاج به مراقبت و نگهداری دارد اما کابینت پلی گلاس احتیاجی به مراقبت مداوم ندارد.
  • سطح کابینت پلی گلاس را میتوان به دو صورت مات و براق در کنار هم طراحی نمود اما کابینت های گلاس چنین قابلیتی ندارد و به صورت مجزا یا مات بوده و یا به صورت براق ساخته میگردد.
منبع: ساختمانچی

به "کابینت با روکش هایگلاس بهتر است یا با سایر روکش ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینت با روکش هایگلاس بهتر است یا با سایر روکش ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید