مقایسه تویوتا سوپرا و بی ام و Z4: دو خودروی اسپرت بسیار متفاوت

به گزارش وبلاگ انجمن ها، هر دو خودروی بی ام و Z4 و تویوتا سوپرا اسپرت، علیرغم اینکه بر روی یک پلت فرم ساخته شده اند، اما بسیار متفاوت هستند.

مقایسه تویوتا سوپرا و بی ام و Z4: دو خودروی اسپرت بسیار متفاوت

وبلاگ انجمن ها - Z4 یک رودستر کانورتیبل و سوپرا یک کوپه است؛ طبیعتاً، خودروی BMW از زبان طراحی پیروی می کند که بیشتر شبیه سایر خط تولید این خودروساز آلمانی است و صرفاً بر اساس ظاهر، سوپرا اصلاً مرتبط با Z4 به نظر نمی رسد.

اما از نظر داخلی، خودرو ها تفاوت های بسیار مشخصی دارند، BMW Z4 دارای داشبورد دیجیتالی است که اطلاعات زیادی برای ارائه دارد. در سمت چپ یک سرعت سنج به کار رفته است که حتی برخی از اطلاعات ناوبری را ارائه می دهد. از سوی دیگر سوپرا دارای یک سرعت سنج در مرکز است.

تفاوت های دیگری نیز در داخل وجود دارد، به عنوان مثال، سیستم اطلاعات سرگرمی در سوپرا به نظر کوچکتر از BMW است (تویوتا صفحه نمایش 6.5 و 8.8 اینچی را ارائه می دهد در حالی که Z4 دارای صفحه نمایش 10.25 اینچی است). تنظیمات HVAC در Z4 در مقایسه با تویوتا روی داشبورد قرار گرفته، حتی طراحی فرمان نیز بسیار فرق دارد.

در حالی که به نظر می رسد این دو خودرو اشتراک زیادی دارند و در یک کارخانه ساخته می شوند، زبان طراحی داخلی بین این دو کاملاً فرق دارد.

مواد داخلی به کار رفته نیز تفاوت زیادی دارد. سوپرا با جایگاه های آلکانترا یا جایگاه های با روکش چرمی در سطوح بالاتر عرضه می شود، در حالی که Z4 با چرم SensaTec یا Vernasca عرضه می شود و می توان روکش های مخصوص آلکانترا در بسته های مختلف را داشت.

در زیر کاپوت نیز تفاوت هایی وجود دارد. در حالی که همه موتور ها از طریق BMW ساخته می شوند و هر موتور با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جفت می شود که نیرو را به چرخ های عقب می فرستد، تویوتا از یک موتور خاص استفاده می کند که ظاهراً با مدل BMW بسیار فرق دارد.

تویوتا از یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی استفاده می کند که دارای توربوشارژر 335 اسب بخار و گشتاور 365 پوند فوت است که در 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

BMW دو موتور در Z4 ارائه می دهد، یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو در sDrive30i که 255 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید می کند، یا یک موتور شش سیلندر مستقیم 3.0 لیتری توربوشارژ در M40i با 382 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور؛ این خودروساز شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت چهار سیلندر را 5.2 ثانیه ارزیابی می کند، در حالی که شش سیلندر این کار را در 3.9 ثانیه انجام می دهد.

وبلاگ انجمن ها اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مقایسه تویوتا سوپرا و بی ام و Z4: دو خودروی اسپرت بسیار متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا سوپرا و بی ام و Z4: دو خودروی اسپرت بسیار متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید