جست وجوی جایی برای بهتر زندگی کردن

به گزارش وبلاگ انجمن ها ، چرا ما خارج از شهر زندگی می کنیم؟ نخستین کتاب کودک، پتر اشتام، نویسنده آزاد و روزنامه نگار ساکن سوییس، است که به تازگی با ترجمه گیتا رسولی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات افق راهی کتابفروشی ها شده است.

جست وجوی جایی برای بهتر زندگی کردن

پتر اشتام که بیشتر به عنوان نویسنده حوزه بزرگسال شناخته می شود، برای نگارش نمایشنامه هایش مفتخر به دریافت جوایز ادبی بسیاری شده است. لحن سرد و پراکنده گویی از ویژگی های سبک نگارش اوست. از این نویسنده در زبان فارسی کتاب هایی مانند روزی مثل امروز، یخبندان سیاه، دو داستان در مجموعه داستان آسمان خیس، مجموعه داستان کوتاه ماه یخ زده، رمان اگنس و تمام چیزهایی که جای شان خالی است ترجمه شده است.

اشتام در نخستین کتاب کودکش از کشف دنیایی نو سخن می گوید و از جست و جوی جایی برای بهتر زندگی کردن که کار راحتی نیست. داستان این کتاب درباره خانواده عجیب 6 نفره ای است شامل دو کودک که به همراه پدر و مارد و پدربزرگ و مادربزرگشان زندگی می کنند؛ آن ها یک روز در ویولن خاله، روزی در اتوبوس برقی، یک روز روی کلاه عمو، روزی در جنگل، یک روز روی پشت بام کلیسا، روزی روی کره ماه و یک روز زیر باران زندگی می کنند و هربار تجربه جدیدی کسب می کنند.

داستان این کتاب در 18 بخش کوتاه با عنوان های: روزگاری در خانه ای با لامپ های آبی زندگی می کردیم، روزهایی که در اتوبوس برقی زندگی می کردیم، روزهایی که در جنگل زندگی می کردیم، روزهایی که روی پشت بام کلیسا زندگی می کردیم، روزهایی که توی ویولن زندگی می کردیم، روزهایی که در هتل زندگی می کردیم، روزهایی که جای دیگری زندگی می کردیم، روزهایی که در ساختمانی با سه تلفن زندگی می کردیم، روزهایی که در کره ماه زندگی می کردیم، روزهایی که در سینما زندگی می کردیم، روزهایی که زیر باران زندگی می کردیم، روزهایی که توی برف در چادر سفید زندگی می کردیم، روزهایی که در دریا زندگی می کردیم، روزهایی که در کلاه عمو زندگی می کردیم، روزهایی که تنها زندگی می کردم، روزهایی که هر شب زیر یکی از پل ها زندگی می کردیم، روزهایی که در عالم رویا زندگی می کردیم و از روزی که خارج از شهر زندگی می کنیم نوشته شده است.

تصویرگری کتاب تصویری چرا ما خارج از شهر زندگی می کنیم؟ را یوتا باوئر انجام داده که فارغ التحصیل تصویرسازی از مدرسه عالی تخصصی هامبورگ است. او سال 2009 جایزه ویژه تصویرسازی ادبیات نوجوان آلمان و سال 2010 جایزه هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرد. او در این کتاب، پستی و بلندی های زندگی را از دید یک بچه به تصویر کشیده و دنیایی متفاوت خلق کرده است.

نشر افق، کتاب چرا ما خارج از شهر زندگی می کنیم؟ را در 40 صفحه مصور رنگی، با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 40 هزار تومان، با رعایت حق حق انتشار منتشر کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جست وجوی جایی برای بهتر زندگی کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جست وجوی جایی برای بهتر زندگی کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید