آنالیز برنامه های توسعه شهری منطقه 19 در چشم انداز 1400

به گزارش وبلاگ انجمن ها، جلسه معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با شهردار و معاون خدمات شهری و محیط زیست، شهرداران نواحی به منظور آنالیز خدمات حوزه شهری و بهبود کمی و کیفی برنامه ها و اقدامات اجرایی برای توسعه منطقه در سال 1400 برگزار گردید.

آنالیز برنامه های توسعه شهری منطقه 19 در چشم انداز 1400

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این جلسه که همزمان با عید نیمه شعبان برگزار گردید، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از عملکرد مدیریت شهری منطقه در حوزه خدمات شهری و نیز اقدامات شاخص اجرا شده در ساماندهی خیابان احسانی، جمع آوری شیطان بازار، تخریب پاساژ توحید و ساماندهی گل فروشان عظیمراه شهید هاشمی تقدیر و تشکر کرد.

او در ادامه با اشاره به حمایت و آمادگی این معاونت از طرح ساماندهی خلازیل گفت: کوشش برای تبدیل نقاط ناامن به فضای امن و ایمن علاوه بر ایجاد زیبایی بصری و آرامش روانی رضایت مندی شهروندان را در پی خواهد داشت.

یزدانی بر اهمیت نگهداشت نیروگاه های خورشیدی در مناطق و میزان برق فراوری شده به وسیله این نیروگاه ها تأکید کرد و بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه ها را از پیامدهای ایجاد این نیروگاه ها و آبگرمکن های خورشیدی دانست.

این مسئول با اشاره به کاهش فراوری روزانه پسماند در شهر تهران به زیر 5 هزار تن و تأثیر تفکیک پسماند از مبدا در کاهش فراوری پسماندها ادامه داد: تامین مخازن بازیافت در بعضی نقاط می تواند بر عهده مناطق باشد و باید یاری کنیم تا زباله و پسماند کمتری به آرادکوه ببریم.

در ادامه علی توکلی شهردار منطقه ضمن قدردانی از حمایت ها و مساعدت معاون شهردار تهران در اجرای طرح های انضباط شهری، به طرح ساماندهی خیابان احسانی اشاره نمود و اجرای آن را از مطالبات چندین ساله شهروندان منطقه دانست.

به گفته او پاساژ توحید از معضل های قدیمی این منطقه بود که تخریب آن ضمن بازگشایی معبر شکوفه، رضایت شهروندان و شورایاران منطقه را در پی داشت. همچنین شیطان بازار خلازیل که در روزهای انتها هفته مسائل زیادی را ایجاد نموده بود با موفقیت جمع آوری شد.

او درباره ساماندهی خلازیل نیز اضافه نمود: طرح مشاوره برای ساماندهی این محدوده آماده و به کمیسیون ماده 5 ارسال شده تا با اجرای آن اتفاقات مثبتی نیز برای پارک 180 هکتاری ایرانیان خواهد افتاد.

شهردار منطقه از کلنگ زنی احداث تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بارخبر داد و گفت: این مکان از سال 73 با پیشرفتی اندک رها و با پیگیری اداره حقوقی برطرف معارض شده است. ضمن اینکه مناقصه آن برگزار و بعد از کلنگ زنی عملیات اجرایی این تصفیه خانه شروع خواهد شد.

توکلی در بخش دیگری به بعضی از اقدامات اجرا شده برای یاری به چرخه بازیافت پسماندهای خشک پرداخت و اظهار داشت: استقرار دستگاه چیپر در بوستان ولایت برای چیپس شاخه های خشک درختان و نیز ایجاد اولین خط بازیافت لاستیک های فرسوده از جمله این اقدامات هستند و بزودی شاهد افتتاح این دو خط بازیافت خواهیم بود.

او در تشریح گوشه ای از فعالیت های این منطقه نیز برای نگهداشت و توسعه شهر اعلام کرد: بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی منطقه در پشت بام ساختمان ستادی منطقه، ساماندهی عظیمراه شهید هاشمی در قالب جمع آوری گل فروشان حاشیه این محور و ایجاد جهت سبز در آن، کاشت 2 هزار اصله درخت در جهت عوارضی قم تا فرودگاه امام (ره)، برطرف نقاط بی دفاع شهری و نورپردازی بوستان ها و پل ها و... از جمله این اقدامات هستند.

براساس این گزارش توسعه نگهداشت بوستان عظیم ولایت، درختکاری در عظیمراه خلیج فارس منتهی به فرودگاه امام (ره)، خریداری ادوات جدید برای لایروبی کانال و مسیل ها، کاهش مصرف آب با آبیاری مکانیزه و ... از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آنالیز برنامه های توسعه شهری منطقه 19 در چشم انداز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز برنامه های توسعه شهری منطقه 19 در چشم انداز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید